Delft-Marokko-op-de-fiets.reismee.nl

25-26 juli, Delft-Neerpelt, 210 km

25-26 juli, Delft-Neerpelt, 210 km.

Zoals gebruikelijk bij mijn vakanties met eigen vervoer vertrek ik later dan gepland. Er was toch nog meer te doen dan ik dacht en verder ging de wasmachine kapot bij het draaien van de laatste was voor vertrek: met hevig kabaal brak het draaimechanisme. Vreemd, hij is pas 18 jaar oud......... Dus dat betekende tijdrovend op de hand wassen.

Uiteindelijk stapte ik maandag 25 juli om kwart voor drie op de fiets. Echter, na 100 m trilde de bidonhouder, die afgelopen donderdag op de voorvork was gemonteerd, los en knalde tegen het wiel. Gelukkig geen spaken gebroken. Teruggelopen naar huis waar buurjongen Ron me hielp de houder er af te halen. Herkansing vertrek 14.55 u.

Bij de Euromast in Rotterdam zag ik een schip liggen met als thuishaven Gibraltar. Een voorteken dat ik in ieder geval Gibraltar haal? Verder was Rotterdam een ramp om doorheen te fietsen: je staat langer stil bij stoplichten dan dat je kunt fietsen. Bij de veerpont naar Kinderdijk zag ik een jongen en een meisje die me bekend voorkwamen. Ook zij herkenden me. Het bleken vrienden van mijn neef Dennis en zijn vrouw Karen te zijn. Zij waren hier voor het eerst, ik kom hier eens in de paar jaar. Hoe toevallig!

Het was duidelijk dat ik de vooraf geboekte B&B in Udenhout pas op z'n vroegst om 21.00 u zou bereiken en heb ze dus even gebeld. Toen bleek echter de veerpont naar Werkendam niet meer te varen en moest ik een heel eind om over de brug bij Gorinchem. Ik kon toen geen gebruik meer maken van m'n vooraf uitgeprinte route en met behulp van gelukkig meegenomen kaartjes en een aantal maal de weg vragen fietste ik verder langs Raamsdonksveer, Kaatsheuvel en Loon op Zand. Ondanks dat ik letterlijk stampte op m'n fiets kwam ik pas om 22.30 u aan in Udenhout, na 115 km fietsen. Prettige ontvangst en als een blok geslapen.

Na een heerlijk ontbijt besluit ik een deel van m'n bagage terug naar huis te sturen. Ik kan de fietstassen amper tillen en zo kom ik geen berg op. De zware plastic fietshoes (voor het vliegtuig terug) en de lonely planet gids Marokko kunnen me misschien later weer toegestuurd worden. Ik fiets nu een heel stuk rustiger en meer ontspannen. Het regent in verschillende gradaties: van vochtige lucht via miezer tot echte regen. Maar de temperatuur is aangenaam en ik heb er geen last van met m'n regenjack en 'rainlegs' (soort schortje met twee halve pijpen voor je bovenbenen).

In Eindhoven begint de route van Benjaminse, 'Onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Barcelona' (vreemde titel voor een route die in Eindhoven begint, maar ja). Ik fiets verder over fietspaden en langs heide naar het zuiden. De grens met België wordt slechts gemarkeerd door een grenspaal uit 1843. Aan de zuidkant van Neerpelt kom ik om 19.00 u aan bij de B&B. Snel douchen en terug op de fiets naar het centrum waar ik in een typisch Belgische brasserie een salade eet, uiteraard met een welverdiend glas Belgisch bier erbij. Prettige fietsdag geweest, in totaal 95 km.

Reacties

Reacties

Dennis

Leuk je belevenissen zo te kunnen volgen.
en nu maar hopen op wat beter (fiets) weer!

Le Grouten,
Dennis

Hetty

The washing machine, dryer, bidon holder, ferry schedule and 115 km! Egads! What a start to the trip. Glad the second day was a bit more peaceful even if you did have to send something back. Reminds me of another trip. Hope the next few days are less "eventful." Tot ziens.
Hetty and Michael

Anneke en Peter vDdJ

Hoi Tan, leuk om te lezen, we gaan je zeker volgen. En die sponsoring van Mappa Mondo doen we aan mee hoor. Veel succes en plezier. Sterkte.

An en Peet

Mick

Erg leuk om te volgen Tanja, succes en diep respect!

Groeten, Mick

Coby

Hallo Tanja,

Respect en bewondering zijn zo de eerste woorden die in me opkomen als ik jouw verslag lees en me probeer in te leven hoe het moet zijn.
Wat een geweldige uitdaging en prestatie!
Veel succes en ik zal je zeker blijven volgen.

Groetjes
Coby

Marina en Denis

Wat een geweldige start! Het kan nu alleen maar nog veel beter gaan. Je had de boot naar Gibraltar kunnen nemen maar je neemt gewoon de voorgenomen route. Dit gaat helemaal goed komen. We blijven je belevenissen volgen. Veel succes en xxxx van Marina en Denis.

Sander

Hoi Tanja,

leuk om je eerste verhaal onderweg te lezen. Je weblog ziet er echt super uit! Veel plezier!

Groetjes,
Sander

Karen

Hee lieve Tanja,

Heel veel succes en plezier gewenst en laat maar weten wat we wanneer kunnen opsturen. Met het eerste pakket was ik- heel even- heel blij. Dacht dat het een kadootje van Dennis was voor mij...

Binnenkort zet Den onze foto's op internet zodat je kunt zien hoe vakantie - in tegenstelling tot reizen- eruit ziet.

groeten Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!