Delft-Marokko-op-de-fiets.reismee.nl

Voorbereiding - LAURA

De LAURA is een begrip in Alphen a/d Rijn, het is de jaarlijkse fietsvierdaagse. De naam komt van de vier steden in de vier windrichtingen van de tocht: Leiden (westelijk), Amsterdam (noordelijk), Utrecht (oostelijk), Rotterdam (zuidelijk) en dan terug naar Alphen. De tocht wordt gehouden in de eerste week van juli van dinsdag t/m vrijdag(dit jaar 5-8 juli), gestart wordt vanuit vogelpark Avifauna en je kunt kiezen uit 3 afstanden, 40, 60 en 100 km. Door mijn vriendin Jacqueline, die in Alphen woont, ben ik mee gaan doen en afgelopen jaar was het zo ongeveer de 9e keer. De samenstelling van ons groepje wisselt elk jaar en elke dag, maar Lydeke en Dick (vrienden van Jacqueline)zijn er in principe altijd bij. Wij rijden de 60 km tocht, maar die is vaak iets langer .......

Alphen ligt middenin het Groene Hart van de Randstad, en je fietst voortdurend door de polders, langs boerderijen enveel langskanalen en rivieren (Oude Rijn, De Meije). Erg mooi! En het is ook erg gezellig.

Dit jaar hadden we veel geluk met het weer: alleen op de 2e en 4e dag een flinke, maar korte regenbui, en beide keren hadden we precies op tijd een goede plek om te schuilen, respectievelijk onder een groot dak bij een boerderij en bij de eerste controlepost in het café Goejanverwelle in Hekendorp (Goejanverwellesluis), dus met toiletten en koffie!

Het fietsen zelf ging vlot; voor mij leek het de makkelijkste keer ooit. Kennelijk in goede conditie en de kilo's die ik kwijt ben helpen vast mee

Laughing
. M'n fiets draait ook lekker, alleen nog wat kleine dingetjes na laten kijken bij Van Herwerden.

Reacties

Reacties

Jacqueline

Prima promotie van de LAURA :-)
Tan, je bent prima voorbereid. Dus vanaf de 25e is het gewoon gaan!

Succes, Jacq

Lourens

Tjonge, een hele tocht, en een leuke voorbereiding, heel afwisselen, Veel plezier!

Lourens

van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen Tanja!!

groetjes, Lourens

Huub Cornelissen

Succes met je fietsavontuur naar Marokko namens het gehele FMO Ropateam.

Danny van der Ven

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een gaaf cadeau aan jezelf om door zoveel landen en hun culturen te fietsen en na een spannende en hoop prachtige tocht aan te komen in Marokko. Ik blijf graag op de hoogte van je avontuur.
You go girl. Geniet en succes, Danny

Dik Doesberg

Dag Tanja,
Wat een bijzondere dingen doe je toch! Ik ben vol bewondering. Ik ga je reis volgen. En je natuurlijk heel veel succes en mooie belevenissen op je reis toewensen. Groet
Dik

Tak ling

hoi Tanja!

heel veel succes en superveel plezier!

Tak ling

Tilly Rijkhoff

Hoi Tanja,

Nog van harte gefeliciteerd! Ik wens je een hele goede reis. Erg stoer en spannend hoor!
Ik ben benieuwd naar je belevenissen en zal je site blijven volgen.
Veel succes!
Groetjes,
Tilly

Suzanne

Hoi Tanja,
Heb net je reisschema/plan gelezen, wat een onderneming!! Zeer avontuurlijk en sportief.
Leuk om je te kunnen volgen met deze site.
Heel veel sterkte, succes en fietsplezier.
Groetjes Suzanne

Ilka

Hoi Tanja,

Vandaag is je tweede dag richting Marokko. Leuk om je te kunnen volgen hoe het je vergaat. Voorop gesteld heel erg veel plezier, maar sterkte en succes heb je ongetwijfeld ook nodig! In ieder geval hoop ik op niet teveel wind en regen en geen materiaalpech voor je!

Groetjes Ilka

Dennis

Hoi Tan,

Je bent al gespot bij kinderdijk. Nu de rest van de route nog even afleggen.

dikke kus,
Dennis

evelyn

Hoi Tanja , ik heb net al wat van je fietstocht gelezen.
Vind het ontzettend leuk om je verder te volgen met je mails.)ik vind het wel een hele onderneming.
Veel plezier met je fietstocht en ik zal zeker een bijdrage leveren aan het project waar je door word gesponserd.
Veel succes met je fietstocht Gr. Evelyn.

Paul en Magda

Hoi Tanja,
Weer een geweldig verhaal. Weet je dat we wekelijks uitkijken naar een nieuw verslag. Het viel dus tegen dat je vorige week een dag later was dan we inmiddels gewend zijn. Zojuist gehoord/gezien dat er een verschrikkelijke windhoos was in de buurt van Lyon. Zo te zien ben je daar al voorbij. Hoop dat je daar geen last van hebt/had. Begrijpelijk dat je moeilijke momenten hebt, zeker als je op plaatsen komt waar je samen met Sonja bent geweest. Misschien ben je inmiddels op de helft. Geweldig hoor!! Geniet ervan en wij kijken weer uit naar jouw volgende bericht.
Liefs, Paul, Magda & Maxime.

Lourens

Tanja, Een geweldige belevenis, wat ik allemaal lees, lekker bezig met genieten. Heel mooi.
Mocht je voor dinsdag nog aan de Costa Brava komen, in de buurt van palamos, dan wil ik je wel opzoeken om een praatje te maken. Groet, Lourens

Dik

Dag Tanja,
Ik las dat je door St. Hypolyte du Fort kwam. Wat leuk. Daar komen voorouders van mij vandaag. Ik ben er zelf nog nooit geweest. Jij nu wel.
Groeten van Dik
(vriend van Willem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!