Delft-Marokko-op-de-fiets.reismee.nl

Voorbereiding - Roparun

Als aanloopje naar de fietsreis heb ik als begeleidende fietser meegedaan met de Roparun. Met het team van mijn werk, FMO - Run for Development (202), is de 520 km tussen Parijs en Rotterdam rennend, fietsend, en rijdendmet de begeleidende auto's afgelegd in het Pinksterweekend van 11 t/m 13 juni 2011. Voor het gehele team van 25 mensen was het de eerste keer, niemand van ons had eerder meegedaan. Een geweldige ervaring en veel leermomenten!

Voor mij was het 260 km fietsen met een snelheid (langzaamheid) van 8 tot 13 km/u, in 46 uur, verdeeld in blokken van 5 uur. Dus telkens 5 uur onafgebroken op het zadel en in de rustpauzes tussendoor verplaatsen in busjes naar het volgende kampement, eten, sanitaire stops en zo mogelijk wat slapen op een matje. Redelijk zwaar vooral door zadelpijn, maar prachtige momenten, zoals zondagochtend tussen 02.00 u en 07.00 u door nachtelijk en koud Noord Frankrijk fietsen en heel langzaam de dageraad zien beginnen en de zon zien opgaan. En de carnavaleske en wat chaotische doorkomst in de Belgische stadjes zondagavond/nacht. De feestelijke ontvangst in Bergen op Zoom, waar de gehele route met gele linten en ballonnen was versierd en waar bij aankomst om het (volle) marktplein onze teamnaam en al onze voornamen door de speaker werden omgeroepen. Maar vooral de teamgeest,saamhorigheid en het plezier onderling. Als het kan doe ik volgend jaar weer mee!

Hetty

Jij zal wel klaar zijn voor de eerste dag van je vierde fietstocht van de jaar. Wij hoppen dat het was a practig dag en wens je veel geluk en vroolijk avontuurs op de fiets. (Maandag, 25 Juli, 2011)
Liefs, Hetty and Michael